De vereniging

Beste Sportvriend(-in), onze dank voor je getoonde interesse. Op deze site vindt je informatie over onze vereniging Oh DoKwan Venlo. Wat onze Koreaanse sport precies inhoudt zal je tijdens de lessen ongetwijfeld duidelijk worden. Taekwon-Do is de Koreaanse Vorm van Karate en betekent: “De kunst van het gevecht met voet en hand”. De nadruk ligt hierbij op de beentechnieken. Het is in de reinste zin van het woord een kunst.

Je maakt hierbij op wetenschappelijk gefundeerde wijze gebruik van je hele lichaam.
Alle reserves, zowel lichamelijk als geestelijk worden hierbij gebruikt en ontwikkeld. Net als alle andere sporten verbetert taekwon-do je uithoudingsvermogen en je lenigheid, verhoogt het je reactiesnelheid en concentratie vermogen en ontwikkelt het kracht en lichaamsbeheersing.Taekwon-Do is echter op de eerste plaats een vorm van zelfverdediging en biedt je naast deze “gewone” voordelen ondermeer het volgende: het kweken en versterken van zelfvertrouwen; het aanleren van de juiste ademhalingstechniek;bewustwording van verantwoordelijkheid ten opzichte van je zelf en anderen; doorzettingsvermogen; gebruik van alle spieren en geestelijke vermogen vorming van harmonie tussen lichaam en geest.

TWIJFEL JE?

Kom gerust een keer kijken naar een training.
Je mag ook gebruik maken van 2 proeflessen als aspirant lid. Wel in gym kleren.
Als je na de proeflessen nog mee wil trainen, laat je dan inschrijven door het inschrijfformulier in te leveren.

Heb je vrienden of vriendinnen die ook interesse in taekwon-do hebben, neem ze dan gerust een keer mee.

Voor informatie kun je bellen of mailen:

Hoofdinstructeur Bern Daniëls
sabumbern1960@gmail.com